middagstips

åh kommentarer va kul:)



Måste tipsa om nåt gott vi åt idag, väldigt enkelt me. Skönt med nåt att bara slänga in i ugnen.

Började med att slänga in hela kycklingfileer i ugnen med lite flingsalt å citronpeppar på. Citronflingsalt för att va exakt men sak samma.
Viktigt! ta bort de äckliga knorren på kycklingen blodet eller de. uscha

Ah sen rörde jag ihop en sås med (creme fraish, kycklingfond, lite grädde, vitlök, pesto,  och nästan en hel hackad basilika färsk.)

Så när kycklingen nästan e klar så hällde jag på de över kycklingen.

Hade även lite paprika till i ugnen också. Och den sista basilikan strödde? heter de så? jag över allt och in i ugnen.

Tror det va allt, jag improviserade bara så är väl bara ta de man gillar. men just basilikan gjorde susen.

Andreas och Romeo hade pasta till de och jag en sallad.
Om man vill kan man koka bandspagetti och ha i ugnen me så de blir som en gratäng, men jag äter inte pasta.
Va duktig jag lät men kan säga att jag skippade pastan och tog en glass ist.:)

Asgott blev de. tog faktiskt en bild.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så gott det ser ut!!

2011-05-05 @ 07:32:02
Postat av: A

mmm jag blev hungrig nu! mums

2011-05-05 @ 11:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0