Blodprovstagningspremiär

Vecka 30.
Varit hos BM idag. Magen går i rask takt uppåt, växt en hel del sen sist. Vart ska detta sluta.
Mitt järnvärde va dåligt. Låg på 100 så nu ska jag öka niferexen till 1 om dagen. Inte undra på jag haft ont i huvudet.
Lågt BT har jag fått me. 90/55 Brukar ligga högre jämförde lite med Romeos papper då låg ja typ på 110-120/70-80

Aja HON låg iaf med huvudet neråt å hjärtljuden lät bra..


Idag har jag även tagit mina första riktiga blodprov.
På 3pers dessutom å flera rör samtidigt. Den första jag tog på brukade va svår sa sköterskan, å han själv sa att de aldrig kom nåt blod. Men jag lyckades med en gång. Å ordentligt med blod kom de me. Sköterskan sa att hon själv brukade få rota lite med nålen för att få men hon tyckte att jag höll så stilla.
Då blev ja stolt. Kändes bra.
Det va mitt mål på praktiken att jag skulle få sticka.


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Duktig!! Jag är SÅ stolt...äh..kan man väl va även om du är 25 väl??

2011-11-21 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0