v 26 och bärselen.

Till mamma som brukar undra hur stor den är.....)

Bebis

Nu väger bebisen ungefär 850 g och är 23 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibel. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata.

Du

6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.

från minbebis.com

 

Kan ju va kul sen till nästa bebis, och ha kvar bloggen så man kan kolla å jämföra med denna graviditet magen osv.

Har magbilder sen Romeo men står ju inte vilken vecka alla är tagna.

Bärselen:

Både svalt och bekvämt
BABYBJÖRN Bärsele Synergy står för maximal komfort och lätt luftighet i perfekt samverkan. Den är tillverkad av ett avancerat 3D-nät som andas och är extrautrustad med ett bekvämt stöd för ländryggen som avlastar och ger stabilitet.

Bärselen är lätt för dig att ta på och av på egen hand, och alla justeringar görs bekvämt på framsidan. I likhet med alla våra bärselar är den utvecklad i samarbete med medicinsk expertis för att vara optimal för det nyfödda barnet.

från babybjörns hemsida.

Extra stöd i ryggen.

Jag har ju tänkt att ev använda den när jag lämnar Romeo på dagis och så ibland, när det inte är svinkallt å storm vill säga men framåt våren, så andreas kan använda bilen, och om Romeo vill sitta i vagn.

annars i feb mars får vi nog ha bilen hemma. Inte går jag på morgonen i massa snö å lämnar Romeo och han ska behöva gå ända til dagis..

 

Jag är nöjd tror det kommer bli bra.

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det är bra ! Fortsätt så . Men oj va stor hon är redan ....

2011-10-24 @ 15:11:50
Postat av: johanna

hon ? haha

2011-10-24 @ 15:37:46
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Fina magen :) Ja, det är verkligen mysigt att fixa inför bebis ankomst!



Kram

2011-10-24 @ 19:54:06
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Amanda

då ska jag börja sjunga i närheten av dig då, bebisen ska känna igen mig när den kommer ut =)

2011-10-25 @ 00:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0