sömn, gnäll, mål i livet och efterkontroll

Tilia har varit en liten kinkis idag men nu sover?? hon äntligen i vagnen, har dock fått stoppa in napp ett par gånger.

På tal om sömn hon som sov så bra förut 22-05 har börjat vakna både 00 och 03 innan kl 05. Why?
Har läst en blogg en som har tvillingar som är lika gamla typ som Tilia som äter 260ml var 3e timma typ herremin shit. Tilia får nätt å jämt i sig 90ml när hon får ersättning på kvällen max 120 om det va länge sen hon åt.
Men upplever henne inte hungrig när hon vaknar, visst slurkar hon i sig lite men sen snuttar hon mest. Och på natten när hon ammas så har hon mkt svårare att somna om än där vid 22 när hon får flaska.
Aja  hoppas det vänder snart igen.
Hon blir minsann allt mer lik Romeo. Sover väldigt oroligt på dagarna tycker ja om man inte går ut med vagnen.
Hon kan ligga jättelänge å småkika utan att riktigt somna även om hon är jättetrött.

Lilla skrutta du måste ju sova när du är trött, förutom i min famn.
Tycker hon har blivit mer gnällig med, antagligen magen, hon bajsar typ varannan var 3e dag nu innan bajsade hon 2 gånger iaf 1 gång om dagen, så antagligen lite knipigt i kistan. 

Igår va jag på efterkontroll, fått minipiller utskrivet som jag ska testa. Får väl se hur många gånger jag kommer glömma ta dom. Minnet är inte min bästa vän.
Men om jag mår bra av dom kanske jag sätter in en hormonspiral. Vägde den fördelen mot kopparspiral att man får liiite mens kan tom försvinna ( så skönt) mot kopparspiralen sm man får mera av.
Men då ska jag bara se ett par månader så jag tål hormonerna.

Är det nån som är sugen på att börja plugga???
Mamma? Du kanske ska bli sjuksköterska?
Måste börja med matte B FY FAN alltså. Hatar matte.

JAG SKA BLI BARNMORSKA INNAN JAG ÄR 40.....MITT MÅL I LIVET...
Nackdel: Inga jobb här.

Kommentarer
Postat av: ENDENISE - a mama's story

sv: tack för din kommentar! Idioter finns det gott om, tyvärr. kram

2012-04-17 @ 19:13:11
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0