Min underbara lilla prinsessa

Ikväll har Tilia varit rätt gnällig, inte skikig utan lite kinkig.
Kände att jag orkar inte sitta med henne i knät hela kvällen då hon inte velat ligga själv alls.
Kom hem vid 8 tiden å gjorde i ordning barnen, Andreas la Romeo och jag Tilia.
Jag stoppade om henne bland snuttefiltar å en stor mjuk kanin. Satte på speldosan och gick ut.
Hon tuttade tappade tutten speldosan slutade och hon skrek. Ett par gånger om å om igen MEN hon somnade utan att direkt skrika å helt själv.
Hur himla fantaskisk är hon inte. Nu kanske det är en engångsförteelse men ändå. Har man lyckats 1 gång vet man att det är fullt möjligt och då kan hon göra de igen.

Romeos svullna ögon är bättre.

NU måste vi ha ändring i detta hem.
Romeo har fått alldeles för mkt gott på sistone.
Lördagar är det som gäller härdanefter om det inte är speciella fall.
Godis fre, godis lörd. glass sönd. godis till fotbollen och kladdkaka idag.
Fy fan så går inte ha det.
Så ni som läser bloggen kom ihåg de nu.
Ska påminna andra halvan av släkten också.

Han ska inte bli som mig. Han ska inte bli fet.
Han ska lära sig att det räcker med 1 dag i veckan.
Skärpning nu från min sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0