Tålamod?

Jo Romeo är minst sagt väldigt tålamodsprövande just nu.
De gapas, skriker, slåss, kastas saker, dagarna i enda.
Vill inte, tycker inte om är det vi får höra mest nu. Å allt tjat får vi inte glömma. Han nöjer sig inte med svar 1 gång utan helst 100. Man liksom undrar om han är dement.
Dessutom har han börjar sova riktigt ruttet igen.
Igår somnade han kl 7 (som han ska helst) yes tänkte vi så skönt, äntligen slippa en hel kvälls läggning.
Trodde vi ja, han sköt bara upp den lite. Vaknade kl 9 igen. Bad om välling, ok fine vad som bara slippa höra mer gnäll. Kunde vi tro. Vill inte vill inte...Han somnade strax innan 12.
Andreas kom in å la sig. 5min sen började han gapa igen så Andreas sov där inne till kl 5. Strax innan 7 kommer Romeo upp å frågar efter pappa igen.
Vad går han på ungen?
Rutiner har vi. Det är kl 7 halv 8 som gäller. Undantag om vi är iväg på helgen. Saga å välling.

Igår hos farmor å farfar, fick dom se lite av den Romeo vi har 24h om dygnet hemma. Han slog me kvasten på rutan och på farfar, han slogs å puttades. Gjorde saker han inte fick som han vet,Å bara skrattade. Och allmänt trotsig å "jag skiter i vad ni säger" humör.
Och så säger farmor
-Men det är ju väldigt sällan han är såhär.
Andreas: Nä sådär är han varje dag.
farmor: Nä de är han väl inte.
och så pågick en diskussion om vem som hade rätt.


Och då undrar jag. träffar hon Romeo varje dag? svar: NEJ
träffar andreas romeo vaje dag? svar: JA

just nu är jag jäkligt glad att han är på dagis 3 dagar i v. Så jag hinner andas.


Nu till annat.
Vart i helvete tog sommarn vägen????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0