träningskläder

Det har jag klickat hem.
Från sportamore, ett hett tips, märkeskläder till billiga priser.



Detta linne från röhnisch 199kr ord. 349kr klickade jag hem.



Och dessa byxor från samma märke.

Dessa linne fanns bla också.

199kr

199kr

199kr Alla dom 3 är från Nike.

För visst blir man mer pepp när man har snygga träningskläder på sig.
Har just nu bara ett linne och ett par byxor som jag kan ha.
Dom andra sitter som korvskinn.
Än så länge...........

Idag va jag på spinning och core.
Vågade ta ut mig lite mer på spinningen denna gång. Inte lätt å veta tycker ja hur hårt man ska gå ut, så man inte tar slut i förtid. Men kände sist att jag hade mer å ge. Å även denna gång så nästa gång ger jag yttligare lite.

Och core vet jag inte riktigt om jag ska fortsätta på just nu.
Dom kör mycket situps och det ska man inte göra efter en graviditet för dom raka magmusklerna som går isär under en graviditet har inte dragit ihop sig ordentligt. Så de känns som jag lika gärna kan göra plankan hemma ist, för den ska visst va bra å göra för å hjälpa magen tillbaka.

Här har ni en förklaring:

Det är mycket vanligt att även smala, vältränade kvinnor drabbas av magmuskeldelning och kvar efter förlossningen blir en “bull-mammamage”. Det är “sexpacket” som inte vill åka ihop igen och ibland kan det ta lång tid att få bukt på problemet. Det är inte farligt men man har inte längre det stöd man behöver av magmusklerna, och magen blir inte platt vilket kan irritera de flesta nyblivna mammor efter ett tag.

På vissa kvinnor tycks magen dra ihop sig ganska bra av sig själv medans andra kvinnor verkligen får kämpa! Orsakerna kan exempelvis bero på hur vältränad man var innan graviditeten och hur stor magen blev under graviditeten.

Många som skriver till mig talar om hur mycket situps de gör varje dag för att få en platt mage igen. Situps är den sämsta övning du kan göra efter en graviditet! När du gör en situps jobbar du med de ytliga magmusklerna och magmusklerna åker åt sidorna när du pressar upp, och när du går ner åker de tillbaka. Man måste jobba på djupet, alltså inifrån och ut, för att stärka magen igen!

En bild på magmuskeldelning, så vill man inte ha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0