träningsveckan

Det känns såå skönt att ha kommit igång. Fått mersmak av gymmet, går bara på gruppass än så länge, det känns bäst för då får man verkligen ordentlig träning gjord.
Skönt också att jag går på olika pass för variationen.
Både styrka å kondition.

Igår va jag på kettlebells, himla kul å känns som det va effektivt. Ska visst vara mkt mer effektivt än vanlig styrka, då den gungande rörelsen tränar fler muskler samtidigt jämfört med en maskin som typ blir ett ställe.
Kom in å frågade instruktören vilken vikt jag skulle ha eftersom jag aldrig gjort de innan, inte tränat på länge samt är nybörjare. Den lättaste, kände på den å shit va tung tänkte jag. Hur fan ska detta gå.
Förväntade mig att de skulle komma in värsta vältränade folket, men skönt att de va fler som va nybörjare så dom gick igenom mkt teknik samtidigt.
Man lyfter liksom inte med armarna utan svingar den upp med hjälp av höft å spänner rumpan. Å det kan ja lova att det märkt. Fy satan vilken go träningverk jag har i rumpan å insida lår. Lite i skuldror å rygg.
Det kommer jag verkligen fortsätta med. Bara det att det är dom dagar Andreas tränar så krävs barnvakt varje gång, typiskt.
Kändes inte speciellt jättejobbigt när passet va igång å jag tänkte när det va slut att nej inte redan jag har mer å ge, kände min inte jätteslut å ville fortsätta. MEN när jag reste mig å börja gå, såg ut som alkisyvonne typ i stilen. Kunde inte gå. yes tänkte jag de tog nog ändå.

ikväll ska jag på core.
imån spinning å core
sönd vila
månd spinning å core
tis kettlebells å core
ons Inget bokat än, kanske power eller en löprunda.
tors kettlebells.

Oj va mkt tänker ni, men core är ju sånt man borde köra varje dag, stärka bålen, mage rygg.
spinning är bara 30min pass.
så det är inte så himla mkt.

Jag som tänkte säga upp mitt kort, hade sån ångest att jag aldrig gick.
Vågade inte boka första passet va så rädd att inte orka med.
Men nu är jag över tröskeln å det känns så himla bra å kul. Och jag är motiverad. Längtar tills nästa gång.
Är så glad att jag inte sa upp det, för vad kul det är med gruppträningspass.
Har ju typ bara kört maskinerna innan.

Jag har velat ha nån å gå med också, men nu har jag varit själv å sett att jag är inte den ända som är ny. Så nu gör det inget, bara så himla stolt att jag har kommit igång och att de känns kul å lätt att gå dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0